5 Ocak 2010 Salı

iştahsızlık....

kızım kızım... canımın içi, gözümün nuru kızım....
nedenini bir türlü anlayamıyorum....
pekala sen bu kadar enerjiyi nereden buluyorsun ki??
bir kaşık yemek yesen ne yapacağımı şaşırıyorum... ama inan bazen usandırıyorsun güzeller güzeli kızım..
tıpkı dün akşam yaptığın gibi...
altı aydan sonra ek gıdaya başladık...
ilk zamanlar damak tadının gelişmediğinden mi yoksa sana bu iş bir oyun gibi geldiğinden mi bilmiyorum bayağı iyi yiyordun ben de annelik ne kadar da kolaymış dedim ve çok büyük konuştum sanırım...
ilk ay çok güzel yemene rağmen (ki o tatsız tuzsuz sebze karışımları, pekmezli irmikli muhallebiler.....) yedinci aydan sonra gerçekten beni delirtmeye başladın...
şu satırları okuyabilsen de senin için ne kadar endişe ettiğimi bilsen, ne kadar üzüldüğümü, ne kadar stres yaptığımı bilsen....
nedense oluruna bırakamıyorum hiçbir şeyi...
sana da aman yemesin acıkınca nasıl olsa yer diyemiyorum...
zaten sen sabahtan akşama kadar tek lokma yemesen anne acıktım diyecek biri değilsin ama....
inşallah yakında iştahın açılır, çok yıprattım inan kendimi sen ye de beslen diye, büyü diye.....
dün seni yıkadım ya güzeller güzelim, bir ay öncesine göre bayağı bir değişiklik var, gittikçe zayıflıyorsun sanki ya da psikolojik olarak bana öle geliyor...
kıyamıyorum o tombiş suratının erimesine...
şöyle kırmızı yanaklı bir bebek olsan...
tamam büyüyünce beraber dengeli besleniriz, kilolu olmayız inşallah ama sen bu işlere erken başladın...
dün anneannenden eve döndüğümüzde zaten saat on olmuştu...
muhallebi yaptım sana yemedin, biberon maması yaptım belki onu içmek istersin diye onu da içmedin, sonra tekrar bir mama daha yaptım onu da yemedin....
ee bu arada baban da ben de kafayı yedik üstelik de en son saat beş civarı yemişsin...
bizim uğraşmalarımız boşa çıktı ve sen sonunda hiçbir şey yemedin..
saat de bir buçuk oldu...
yıkayıp uyuttum seni... karnın doymadığı için gece çok uyanacaksın sandım ama herneyse çok da uyanmadın o kadar yorulmuştun ki...
seni çok seviyorum ama neden olduğunu anlayamadığım bu iştahsızlık yüzünden sanırım bir çocuğa daha cesaret edemeyeceğim....
ikide uyudun, beşten ikiye yani tam dokuz saat hiçbirşey yemedin.
babanla yediğin çekirdekleri saymazsak...
yakın zamanda hayırlısı ile iştahının açılması duasıyla...

5 yorum:

  1. Haklısın onlar yemeyince nasıl üzülüyoruz biz. Çok ısrarcı olmamaya çalış ve kendini onun yerine koy. Ben oğluma bir hafta her öğün danette yedirdiğimi hatırlıyorum sadece onu yediği için ama sonra normale dönüyor inan. Sadece yemediği zamanlar ve yediği besinler geçici. Bunu sevebileceği yiyeceklerle telafi etmek en iyisi.

    Eczacı bir arkadaşımın kızı, nutella dışında hiçbirşey yemediği ve bu yüzdende uzun bir süre kavanoz kavanoz nutella yediğini biliyorum. Sonra ne mi oldu? Kızının nohut yemeğini bile afiyetle yediğini gördüm.

    Sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  2. önerilerin için teşekkür ederim...
    aslında ısrarcı olmamaya çalıştım başlangıçta ama koca bir gün boyunca hiçbirşey yemediğini görmek çok zor birşey...
    ve böyle olunca da gel de ısrarcı olma:(
    tabi bu durumlarda biz de en sevdiği şey olan tarhana çorbasını yediriyoruz benim minik kelebeğime...
    tüm bebeklere bol yemekli bol uykulu bol oyunlu mutlu günler diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. canım hiç canını sıkma, yada en azından sıkmamaya çalış :)

    emin ol bu da geçecek ve bu durumun etkisini sadece sen hissedeceksin.

    Bebeğine güven, ZOR olsada.
    Diş çıkartıyor olması kuvvetle muhtemel.

    Kendi keyifsiz ve hasta anlarını hatırla! Geçmişte annen israr etsede sen ne kadar yiyebiliyordun?
    ve şimdi bak haline çok şükür sağlıklısın ;)

    YanıtlaSil
  4. Yazi cikali uzun zaman olmus merak ettim bebis yemege basladi mi? Benim kizim 5 yasinda yukarda yazildigi gibi hicbisey yemiyor nutella haricinde.. Verme diyeceksiniz ama bi cocuk hic bisey sevmezmi evet agzina surmuor hicbir yemegn tadini bilmiyor makarna ve pilav bile sevmeyen cocuk. Hamur kizarta yiyor pancake yapiyorum nutela olduguicin yiyor birde ekmek hee birde bu bayram sekerpareye takti kahvaltida sekerparE yedi hep tatli hep tatli nereye kadar bilmem

    YanıtlaSil
  5. kızım hala yemek yeme konusunda yorucu...
    zsarenin en sevdiği yiyecekleri yediriyorum bazen ama onları da istemediği zamanlar oluyor...
    tarhana çorbasını denedin mi bilmiyorum ama çoğu zaman kurtarıcı oluyor...
    onu umursamamaya çalış diyecem ama ben de yapamadığım için işe yarar mı bilmiyorum...
    sabiha paktuna yemek için ısrarcı olmayın der...
    inşallah iştahı açılır...
    boyu iyi ise bence kilosunu sorun etme...
    sağlıklı beslenmeye inşallah başlayacaktır...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil